WŁADZE SPÓŁKI

Prezentacja Grupy Kapitałowej OT Logistics - III kwartał 2016 r.

Zobacz

Zarząd

Zbigniew Nowik

Prezes zarządu

Więcej

Wykształcenie

Doktor nauk ekonomicznych (tytuł uzyskany na Université Paris-Dauphine), autor licznych publikacji ekonomicznych oraz książki „Nowe instrumenty finansowe i giełdy przyszłości”.

Skrót kariery

  • w latach 1990 – 1993 pracował we Francji w różnych departamentach międzynarodowych firm ubezpieczeniowych (Union Francaise de Reassurance, Grupa Azur, AXA International), gdzie zajmował się reasekuracją i ekspansją min. na Europę Środkowo-Wschodnią, po powrocie do Polski zarządzał wieloma inwestycjami firm wchodzących na polski rynek
  • Dyrektor finansowy sieci dystrybucji Castorama
  • Dyrektor finansowy holenderskiej spółki Campina (prowadził tam projekt restrukturyzacji oraz zarządzał grupą mleczarni w Polsce)
  • Przewodniczący Rady Nadzorczej IMPEXMETAL S.A.
  • Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ROLIMPEX S.A.

Prezes Zarządu nadzoruje pracę Pionu Korporacyjnego, jest odpowiedzialny za planowanie i koordynowanie głównych funkcji i obszarów działania Spółki oraz planowanie strategiczne rozwoju Grupy Kapitałowej.

Piotr Ambrozowicz

Wiceprezes zarządu

Więcej

Wykształcenie

Absolwent Politechniki Wrocławskiej oraz Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, doktor nauk ekonomicznych.

Skrót kariery

  • Wiceprezes zarządu Works Service S.A.
  • Dyrektor controllingu Grupy Fagor (Hiszpania).
  • Dyrektor finansowy Fagor Mastercook.
  • Dyrektor finansowy i Członek zarządu Zetkama FAP.
  • Dyrektor finansowy Skanska Oddział Hydrotest oraz Członek zarządu Skanska Hydrotest.
  • Dyrektor finansowy telefonii Dialog S.A.
  • CEO CEE OTTO Polska (polski oddział lidera europejskiego rynku międzynarodowego pośrednictwa pracy).
  • Liczne funkcje zarządcze oraz nadzorcze w wielu firmach – min. Industry Personnel Services Sp. z o.o., Sellpro Sp. z o.o. Work Service Slovakia s.r.o., Medi Staff Sp. z o.o., Otto Workforce Hungary Kft.

Wiceprezes Zarządu nadzoruje Pion Rozwoju.

Ireneusz Miski

Wiceprezes zarządu

Więcej

Wykształcenie

Pan Ireneusz Miski jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, posiada tytuł magistra ekonomii o specjalizacji finanse i bankowość. W 2003 roku uzyskał certyfikat ACCA, a w roku 2010 ukończył IFL Executive Course na Stockholm School of Economics oraz otrzymał tytuł FCCA.

Skrót kariery

  • Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte podczas pracy w firmach audytorskich, doradczych i IT zarówno na rynku polskim oraz za granicą, między innymi w Nowej Zelandii oraz USA.
  • W latach 2001-2007 pracował jako audytor zewnętrzny w KPMG, gdzie przeszedł całą ścieżkę kariery, od stanowiska asystenta działu, po menadżera działu audytowego i odpowiadał za audyty największych polskich oraz zagranicznych spółek notowanych na GPW oraz LSE.
  • W 2007 roku Pan Ireneusz Miski rozpoczął pracę w Tieto Poland na stanowisku dyrektora finansowego odpowiedzialnego za spółki z grupy w Polsce, Czechach oraz na Białorusi.
  • Koordynował szereg projektów związanych z reorganizacją wewnętrzną finansów korporacji, będąc między innymi odpowiedzialnym za utworzenie centrum usług wspólnych w Rydze. Sprawował nadzór nad obszarem finansów jako Biznes Finance Partner w rejonie CEE & Russia oraz New Markets, obejmującymi rynki w całej Europie.
  • Był odpowiedzialny był za rozwój działalności Tieto w Polsce jako Prezes Zarządu oraz za nadzór nad operacjami w nowo powstałej linii biznesowej obejmującej rynki w USA oraz Azji.
  • Pan Ireneusz Miski jest również członkiem rady nadzorczej Związku Pracodawców Pomorza Zachodniego „Lewiatan”, byłym członkiem rady krajowej ACCA, wykładowcą programu MBA na WSB w Szczecinie oraz ekspertem CSR.

W OT Logistics S.A. Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za Pion Finansów.

Andrzej Klimek

Wiceprezes zarządu

Więcej

Wykształcenie

Pan Andrzej Klimek ukończył Politechnikę Poznańską (Wydział Budowy Maszyn, 1997), jak również studia podyplomowe z zakresu nowoczesnego zarządzania produkcją i logistyką oraz podyplomowe studia menadżerskie.

Skrót kariery

  • Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, związane z zarządzaniem produkcją i logistyką.
  • Pełnił funkcje menadżerskie w wielu spółkach, pracował między innymi w latach 2004-2007 w Odratrans S.A., H. Cegielski – Poznań S.A., STOMIL – Poznań S.A. i JAMALEX sp. z o.o., gdzie przygotowywał i wdrażał rozwiązania z zakresu zarządzania strategicznego i optymalizacji procesów zarządzania produkcją i systemami logistycznymi.
  • Jest również wykładowcą Politechniki Poznańskiej oraz w Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.

W OT Logistics S.A. Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za koordynację działań operacyjnych realizowanych przez spółki Grupy Kapitałowej OT Logistics.

Richard Jennings

Wiceprezes zarządu

Więcej

 

Skrót kariery

  • Posiada 35-letnie doświadczenie w branży logistycznej i transportowej.
  • Karierę zawodową rozpoczynał jako menedżer ds. transportu w firmie Hapag-Lloyd, a następnie w Unilever.
  • Pracował na kierowniczych stanowiskach w firmie logistycznej P&O Containers oraz Associated British Ports, największej grupie portowej w Wielkiej Brytanii.
  • Był również dyrektorem rozwoju w PD Ports, a także dyrektorem ds. handlu w Euroports Holding.
  • Pełnił też funkcję dyrektora operacyjnego w Impala Terminals Group z Grupy Trafigura.
  • Do czasu zatrudnienia w OT Logistics był dyrektorem w Solent Stevedores, brytyjskiej grupie skupiającej 12 terminali portowych wyspecjalizowanych w przeładunkach masowych, ro-ro i kolejowych.

W OT Logistics S.A. Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za realizację strategii handlowej Grupy Kapitałowej OT Logistics na rynku krajowym i międzynarodowym, w tym osiągnięcie celów, wynikających między innymi z budowania przez Grupę korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk.

Rada nadzorcza

Artur Szczepaniak - Przewodniczący Rady Nadzorczej

Pan Artur Szczepaniak swoją karierę zawodową rozpoczął w roku 1990 jako broker na Krakowskiej Giełdzie Towarowo-Pieniężnej. W roku 1991 był jednym z założycieli DM Penetrator S.A., którego do 1996 był akcjonariuszem i pełnił m.in. funkcję szefa działu analiz i informacji (research dla inwestorów indywidualnych) oraz szefa działu emisji papierów wartościowych (obsługa przedsiębiorstw przy IPO, programie NFI oraz prywatyzacjach). Od 1996 r. do 2000 r. prowadził firmę doradczą specjalizującą się w fuzjach i przejęciach Pre-IPO oraz doradztwie inwestycyjnym. Współpracował z takimi funduszami inwestycyjnymi jak Bancroft, Advent, Pioneer. Do jego najistotniejszych klientów należały spółki z rynku mediów, telekomunikacji, informatyki oraz przemysłu farmaceutycznego. Od 2001 roku związany z I Funduszem Mistral S.A. gdzie pełnił obowiązki Prezesa Zarządu-Dyrektora Zarządzającego, a także jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej. Pan Artur Szczepaniak zasiada w Radzie Nadzorczej OT Logistics S.A. od 2003 r.

Andrzej Malinowski - Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Pan Andrzej Malinowski jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, doktorem nauk ekonomicznych. Od 2001 roku Prezydent Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, najstarszej i największej organizacji pracodawców w Polsce, skupiającej ponad 12.000 przedsiębiorstw, zatrudniających około 5 milionów pracowników.
Pan Andrzej Malinowski pracował w administracji rządowej. W 1996 r. Prezes Rady Ministrów powierzył mu funkcję pełnomocnika do spraw organizacji Ministerstwa Gospodarki, następnie został w nim sekretarzem stanu. Do swoich najważniejszych osiągnięć zawodowych w administracji rządowej zalicza współtworzenie koncepcji i organizowanie Ministerstwa Gospodarki. Poseł na Sejm, pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Stosunków Gospodarczych z Zagranicą, był członkiem polskiej delegacji sejmowej do Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy oraz zastępcą przewodniczącego Komitetu ds. Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych Rady Europy. Pełnił także kierownicze funkcje w spółkach prawa handlowego. Jako lider polskich pracodawców przewodniczył BIAC Polska – Komitetowi Doradczemu ds. Przemysłu i Handlu przy OECD. Członek Narodowej Rady Integracji Europejskiej. Przedstawiciel polskich pracodawców w Europejskim Komitecie Ekonomiczno-Społecznym. W 2005 r. został wybrany pierwszym wiceprezydentem Europejskiej Organizacji Pracodawców Przedsiębiorstw Sektora Publicznego. Jest również reprezentantem Pracodawców RP w Międzynarodowej Organizacji Pracodawców (IOE). W 2013 r. został wybrany na Przewodniczącego Międzynarodowej Rady Koordynacyjnej Związków Pracodawców na kadencję w latach 2014-2015. Pełni funkcję wiceprzewodniczącego Rady Dialogu Społecznego oraz kieruje pracami zespołu problemowego ds. polityki gospodarczej i rynku pracy RDS.
Pan Andrzej Malinowski został uhonorowany Krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski oraz innymi odznaczeniami państwowymi, a także Orderem Uśmiechu – przyznawanym przez dzieci za działania przynoszące dzieciom radość. Członek Rady Nadzorczej spełnia kryteria niezależności.
Kamil Jedynak - Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej

Pan Kamil Jedynak w 1998 r. ukończył studia magisterskie z Ekonomii na wydziale Handlu Zagranicznego Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Posiada doświadczenie w koncernach międzynarodowych w zakresie rozwoju biznesu, zarządzania, analizy finansowej, sprzedaży i marketingu, optymalizacji i restrukturyzacji kosztowo-operacyjnej. W trakcie kariery zawodowej pracował dla takich firm jak: Euro Logistics Sp. z o.o., DHL Logistics Sp. z o.o. , British Petroleum Poland, key2BIZ Sp. z o.o. Członek Rady Nadzorczej spełnia kryteria niezależności.

Marek Komorowski - Sekretarz Rady Nadzorczej

Pan Marek Komorowski ma wykształcenie wyższe, w 1988 r. ukończył Szkołę Główną Handlową (magister ekonomii) oraz w 2001 r. ukończył Kellogg Graduate School of Management, Northwestern University, Evanston, Illinois (USA) (Executive MBA). Jest członkiem Polskiego Instytutu Dyrektorów. Ponadto uczestniczył w licznych szkoleniach profesjonalnych organizowanych przez renomowane instytucje w Paryżu, Warszawie, Londynie i Nowym Yorku. W trakcie kariery zawodowej pracował między innymi w takich instytucjach jak: M2G Sp. z o.o., I Fundusz Mistral S.A., Rabobank Polska S.A, Traco Sp. z o.o, Credit Lyonnais Bank Polska S.A., IPB Bank S.A. Członek Rady Nadzorczej spełnia kryteria niezależności.

Gabriel Borg - Członek Rady Nadzorczej
Pan Gabriel Borg posiada doświadczenie w pracy w międzynarodowych firmach w sektorze usług finansowych, między innymi w zakresie planowania strategicznego, zarządzania, rozwoju wsparcia operacyjnego i struktury informatycznej, optymalizacji kosztowej, wdrażania systemów jakości, zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz zarządzania kryzysowego. Był wieloletnim pracownikiem Instytutu Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Państwowego Instytutu Geologicznego. W latach 1993-1998 pracował w Towarzystwie Ubezpieczeniowym AGF Ubezpieczenia S.A. jako Dyrektor Departamentu Informatyki. Od 1998 zaangażowany w tworzenie rynku otwartych funduszy emerytalnych, do roku 2013 pracował jako Dyrektor ds. Operacyjnych i Członek Zarządu Amplico PTE S.A., związany ze Spółką od początku jej istnienia. Od maja 2015 również członek Rady Nadzorczej spółki Newag S.A. Pan Gabriel Borg jest absolwentem Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego, studiował także na Wydziale Nauk Ścisłych Uniwersytetu w Paryżu. Ponadto ukończył szereg kursów i szkoleń z zakresu informatyki, finansów i zarządzania. Członek Rady Nadzorczej spełnia kryteria niezależności.
Rafał Broll - Członek Rady Nadzorczej
Pan Rafał Broll posiada wykształcenie wyższe prawnicze. W roku 1999 ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W latach 2002 – 2005 odbył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach i w roku 2006 został wpisany na listę radców prawnych. Ponadto w roku 2000 ukończył studia podyplomowe w zakresie rachunkowość na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest również doradcą podatkowym oraz posiada licencję doradcy restukturyzacyjnego. Obecnie jest doktorantem w Zakładzie Prawa Finansowego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zawód radcy prawnego wykonuje od roku 2006 w indywidualnej kancelarii radcy prawnego oraz jest partnerem w Heinsch & Broll Spółce partnerskiej radców prawnych. W przeszłości był również wspólnikiem spółki cywilnej doradców podatkowych. Obecnie wykonuje także funkcje syndyka w postępowaniach upadłościowych oraz funkcje likwidatora spółek kapitałowych. W ramach wykonywanego zawodu zajmuje się przede wszystkim obsługą prawną spółek kapitałowych, a w obszarze jego szczególnych zainteresowań zawodowych leżą wszelkie zagadnienia związane z przekształceniami, połączeniami oraz innymi formami restrukturyzacji organizacyjnej i finansowej spółek. Prowadzenie sporów w sprawach podatkowych stanowi natomiast dla Rafała Brolla zarówno przedmiot działalności praktycznej, jak i refleksji naukowej. Członek Rady Nadzorczej spełnia kryteria niezależności.

Kontakt

BIURO RELACJI INWESTORSKICH

  • ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin
  • +48 91 42 57 300
  • +48 91 42 57 358

MONIKA SADOWSKA

Dyrektor ds. Controllingu i Informacji Giełdowej OT Logistics S.A.

  • +48 694 448 781
  • monika.sadowska@otlogistics.pl